עיצוב מטבחים מודרניים

חלק חשוב בכל דירה, בית מטבח של מוסד ציבורי, בית חולים או מלון הוא המטבח. בעבר המטבח היה לבישול והכנת ארוחות בלבד. בשנים האחרונות הפך המטבח למרכז הבית. עיצוב מטבחים מודרניים הפך למקצוע חשוב בתחום עיצוב הבית. רוב הרוכשים דירות חדשות וחלק ניכר של הרוכשים דירות יד שנייה בוחרי להכניס לדירה מטבח על פי רצונם. מהקבלן משפחות אלו מבקשים שלא להרכיב להם את המטבח שמוצע על ידו וכל משפצי דירות יד שנייה מכניסים את המטבח על פי רצף העבודה.

מה תפקידו של הקבלן בעבודה הזו?

בעבר הלא רחוב קבלן בנין היה מעצב את המטבח במספר מטרים של ארונות, למעלה ולמטה מהשיש שהוכנו על יד נגר שהיה מבין עובדי חברת הבנייה, הלא שבשנים האחרונות בנוסף לעיצוב החדרים, המקלחת והסלון נותן כל קבלן את דעתו גם למטבח. רוב קבלני הבניין מעסיקים מעצבי חוץ ופנים ובכלל זה גם עיצוב מטבחים מודרניים היא התמחות שלו. אם בעבר הקבלן הוא זה שבחר עבור כל הדירות את המטבח ונתן ללקוח לבחור את צבע המטבח בלבד היום ניתנת לרוכש הדירה את האפשרות לבחור גם את העיצוב על פי טעמו האישי.

עיצוב מטבחים מודרניים
איזה סוגי מטבחים יש היום?

ישנם מטבחים שונים כגון מטבח כפרי, קלסי עם או בלי אי. ההבדל בין הזמנת מטבח אצל חברה המייצרת מטבחים או אצל קבלן. בחברה יש מטבחים מוכני, סטנדרטיים עם אפשרות להתאימם לחלל המטבח שבבית לעומת נגר שיכול, על פי תכנון של מעצב מטבחים, לבנות את המטבח לא באופן סטנדרטי.

ממי מזמינים את המטבח?

יש חברות רבות העסקות בעיצוב מטבחים מודרניים, גם בארץ וגם בחו"ל. כל חברה מציעה ללקוחות שלה את העיצוב החדשני ביותר וללקוח יש אפשרות בחירה בין החברות ובין סוגי המטבחים השונים. חברות מהארץ בניגוד לחברות מחוץ לארץ מספקות את המטבח בהתאם לחוזה שנערך בין הצדדים. חברות מחו"ל תלויות במועדי הובלת המטבח, שחרור הסחורה במכס עם הרבה בירוקרטיה דבר שיכול לעקב את הרכבת המטבח. לקוחות רבים מעדיפים לרכוש אצל נגר פרטי את המטבח הרצוי להם ולהזמין עיצוב מטבחים מודרניים אצל מעצב מטבחים שיעבוד יחד עם הנגר.